10 Ocak 2015 Cumartesi

İngilizce Deyimler ve İfadeler 53

English Expressions & Phrases


away on business

= in another city or country on a business trip

= iş gezisinde
    iş gezisine çıkmış, iş için seyahate çıkmış




* My dad is still away on business.
  (Babam hala iş gezisinde/henüz iş gezisinden dönmedi.)


* A: Hi Mary. I haven't seen Alan this week.
  (Selam Mary. Alan'i bu hafta göremedim.)  B: He's away on business in China.
  (Çin'de iş gezisinde/Çin'e iş gezisine gitti.)


* I look after the office when my colleagues are away on business.
  (Çalışma arkadaşlarım iş gezisindeyken ofisi ben idare ediyorum/ofisle ben ilgileniyorum/ofise ben bakıyorum.)


* I'm afraid it won't be possible to talk to the boss today because he's away on business till Tuesday.
  (Maalesef kendisi Salı gününe kadar iş gezisinde olduğu için bugün patronla görüşmeniz/konuşmanız mümkün değil)


* A: Are you free next week?
  (Gelecek hafta boş musun/müsait misin?)
  B: No, I'll be away on business.
  (Hayır, iş gezisinde/iş için seyahatte/dışarıda olacağım.)


* A: I tried calling you last week, but I couldn't reach you.
  (Geçen hafta seni aramaya çalıştım ama ulaşamadım. sana) 

   B: I was away on business.
  (İş gezisindeydim/iş için seyahatteydim.)


* If you are in Hong Kong to do work, then you’re away on business.
  (Eğer Hong Kong'ta iş yapmak için bulunuyorsanız, o halde siz iş gezisindesiniz demektir.)


* I was a rather neglectful husband, as I was so often away on business.
  (Çok sık/fazla iş gezisinde olduğumdan dolayı bayağı ihmalkar bir kocaydım/kocalık yaptım.)

  (Sık sık çıktığım iş gezilerinden dolayı eşimi/karımı çok ihmal ettim.)

* Stephen didn't expect her to mope about while he was away on business.
  (Stephen iş gezisindeyken onun canının sıkılacağını tahmin etmemişti/beklemiyordu/düşünmemişti.)


* While away on business, Tom had many opportunities to be unfaithful to his wife.
  (İş gezisindeyken Tom'un karısına ihanet edeceği/karısını aldatacağı bir çok fırsatı olmuştu.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder