15 Ocak 2015 Perşembe

İngilizce Ders 20

Eslfast Audio Listening
Favorite music
Dersimizin listening/dinleme parçasına bu linkten ulaşabilirsiniz.

Metni okumadan önce beş defa dinleyin. Metni kabataslak okuyup konu hakkında fikir sahibi olduktan sonra beş defa daha dinleyin. Metni İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çift yönlü kelime, sıfat-isim tamlaması ve edat takımlarının manalarını çıkararak okuyun. Cümle tercümelerini yapın. En son beş defa daha dinleyin.


DERSİN ÇÖZÜMÜ



Favorite music
(en sevdiğin müzik)

1
A: What type of music do you like to listen to?
Ne tür müzik dinlemeyi seviyorsun/dinlemekten hoşlanıyorsun/dinlemekten hoşlandığın müzik türü ne?
B: I like listening to different kinds of music.
Farklı müzik türlerini/değişik tür müzikleri dinlemeyi seviyorum.
A: Like what, for instance?
Ne gibi mesela?
B: I enjoy Rock and R&B.
Rock ve R&B seviyorum./hoşuma gidiyor.
A: Why is that?
Sebebi ne/niye?
B: I like the different instruments that they use.
Kullandıkları/kullanılan farklı/değişik enstrumanlar/müzik aletleri hoşuma gidiyor.
A: That's a good reason to like something.
Bir şeyi beğenmek için iyi/haklı bir sebep/böyle bir şey sevilir tabi
B: Yeah, I think so too.
Evet, bence de/aynen/katılıyorum.

2
A: What kind of music do you enjoy listening to?
Ne tür müzik dinlemeyi seviyorsun/dinlemekten hoşlanıyorsun/dinlemekten hoşlandığın müzik türü ne?
B: I enjoy listening to all kinds of music.
Her türlü müzik türünü/bütün müzik türlerini dinlemeyi severim.
A: What kind?
Ne tür/çeşit?
B: I like to listen to Rock and R&B.
Rock ve R&B dinlemeyi seviyorum.
A: Why do you like that type of music?
Bu tür müziği/bu müzik türünü dinlemeyi sevmenin nedeni ne?
B: I like the kinds of instruments that they use.
Kullandıkları/kullanılan enstrüman çeşitlerini/türlerini seviyorum.
A: I think that's an excellent reason to like something.
Bence bir şeyi sevmek için harika bir neden/haklısın tabi, gel de böyle bir şeyi sevme
B: Thanks, I feel the same way.
Teşekkürler, ben de aynı senin gibi düşünüyorum/sana kesinlikle katılıyorum/kesinlikle haklısın.

3
A: What is your favorite kind of music?
En sevdiğin müzik türü ne?
B: I listen to various types of music.
Değişik tür/farklı farklı türde müzikler dinliyorum.
A: What genres?
ne tür? Hangi türl? Hangi tarz?
B: I enjoy listening to both Rock and R&B.
Rock ve R&B’nin ikisini de dinlemeyi seviyorum.
A: What interests you in that type of music?
Bu tür müzikte ilgini çeken ne/ne buluyorsun?
B: I enjoy the different types of instruments that they use.
Kullandıkları/kullanılan farklı/değişik enstrüman türleri hoşuma gidiyor.
A: That is a perfect reason to like a certain kind of music.
Bu tarz bir müzikten hoşlanmak için çok yerinde bir sebep
B: That's exactly what I think too.
Aynen/kesinlikle bence de.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder