9 Şubat 2015 Pazartesi

İngilizce Deyimler ve İfadeler 74

English Expressions & Phrases


call in sick
(call/phone/ring in sick/ill)

= to telephone work or school to say you are ill and will not be there
    to call one's place of work to say that one is ill and cannot come to work
    to notify one's place of employment by telephone that one will be absent from work because of being ill
    to contact your office to tell them that you can't work because you're sick
    to report in sick

= telefon edip/arayıp hasta olduğunu bildirmek/söylemek/haber vermek
    arayıp hastalık sebebiyle işe gelemeyeceğini bildirmek/haber vermek/söylemek
    hastalık mazereti bildirmek
    hastalık nedeniyle/bahanesiyle işe gitmemek
    işten hastalık izni almak



* I feel terrible today. I think I will call in sick and recover at home.
  (Bugün kendimi çok kötü hissediyorum/hiç iyi hissetmiyorum. İşten hastalık izni alıp evde dinleneyim/istirahat edeyim diyorum.)

* No, I didn't go to work yesterday. I had to call in sick.
  (Hayır, dün işe gitmedim. Arayıp hasta olduğumu haber verdim/hastalık izni aldım.)

* Are you going to work? Or are you going to phone in sick?
  (İşe gidecek misin? Yoksa arayıp hasta olduğunu mu söyleyeceksin?)

* She phoned in sick every day last week. She had the flu.
  (Geçen hafta her gün hastalık izni aldı. Grip olmuştu.)

* I really want a day off so I can stay in bed. I will call in sick!
  (Yataktan çıkmamak için/çıkmayayım diye bir günlük bir izni ne çok istiyorum. Arayıp hasta olduğumu söyleyeceğim/hastayım işe gelemiyorum diyeceğim.)

* Four of our office staff called in sick today.
  (Dört personelimiz/ofis çalışanımız bugün hastalık izni aldı/arayıp hasta olduklarını söyledi.)

* Ben called in sick and told his boss he would miss the meeting.
  (Ben telefonla hastalık mazereti bildirip patronuna toplantıyı kaçıracağını/toplantıya gelemeyeceğini/katılamayacağını söyledi.)

* I woke up with a terrible cold and had to call in sick last week.
  (Geçen hafta ağır bir soğuk algınlığıyla uyandım/sabah kalktığımda felaket üşütmüştüm/soğuk almıştım, hastalık izni almak zorunda kaldım.)

* I don't feel well, so I'd better call in sick.
  (Kendimi iyi hissetmiyorum, bu yüzden arayıp işe gelemeyeceğimi haber versem/hastalık izni alsam iyi olur/ederim.)
  (Hastayım, iyisi mi arayıp da işe gelemeyeceğimi haber vereyim/bildireyim/söyleyeyim.)


* We've had three people calling in sick, so it must be a virus.
  (Bizde üç kişi/üç çalışanımız/personelimiz hastalık izni aldı/arayıp hasta olduklarını ve işe gelemeyeceklerini söyledi, demek ki bir virüs olmalı/var.)

* Jenkins, if you keep calling in sick every Friday, you are going to get fired!
  (Jenkins, her Cuma hastalık izni almayı bırakmazsan/sürdürürsen, kovulacaksın/işten atılacaksın.)

* A: Where is Sarah today?
  (Bugün Sarah nerede?)
  B: She just called in sick. I think she has a cold.
  (Az önce arayıp hasta olduğunu haber verdi. Galiba nezle olmuş/soğuk almış/nezle mi olmuş ne.)

* A: Are you going to go to the beach with us?
  (Bizimle plaja gelecek misin/geliyor musun?)
  B: Yeah, just let me call in sick and then I’m ready to go!
  (Evet, bir hastalık izni alayım/arayıp hasta olduğumu ve işe gelemeyeceğimi söyleyeyim, sonra gitmeye hazırım.)

* He called in sick and went shopping with his wife.
  (Hastalık izni alıp hanımıyla alışverişe gitti/çıktı.)

* He was upset because it was the first day of the sale and Astrid had called in sick.
  (İlk satış gününde/indirimin ilk gününde Astrid'in hastalık izni almasına çok sinirlendi/kızdı.)

* Sometimes, it is better to call in sick than it is to go work ill.
  (Bazen hasta hasta işe gitmektense/gideceğine hastalık izni almak/arayıp hasta olduğunu haber vererek işe gitmemek daha iyidir.)
  (Bazen hasta hasta işe gideceğine hastalık izni al, daha iyi.)


* I would have loved to call in sick everyday until the summer, but I had to face the music one day.
  (Yaza kadar her gün hastalık izni almayı çok isterdim/almak ne güzel olurdu ama bir gün sonuçlarına katlanmam/ceremesini çekmem gerekirdi.)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder