5 Şubat 2015 Perşembe

İngilizce Deyimler ve İfadeler 73

English Expressions & Phrases


donkey work

= hard, routine, repetitive and boring work
    the most boring or difficult parts of a job
    grunt work; drudgery
= ağır ve sıkıcı iş
    angarya, ayak işi, hamallık, getir götür işi
    bir işin en sıkıcı ve en zor/ağır kısmı




* I'm tired of doing the donkey work while my workmates get all the fun and creative tasks.
  (İş arkadaşlarım bütün eğlenceli ve yaratıcı işleri yaparken angarya işleri yapmaktan usandım/bıktım/gına geldi.)

* I do the donkey work, my boss gets the credit!
  (İşin zor kısmını ben yapıyorum, övgüyü patronum/yöneticim/müdürüm alıyor.)
  (İşin zor kısmını ben yapayım, övgüleri patronum alsın!)


* If you want a promotion, you have to do a lot of donkey work first.
  (Eğer terfi almak/işinde yükselmek istiyorsan, önce/ilk başta bir sürü angarya/getir götür işi yapmak zorundasın.)

* I did all the donkey work while she chatted on the phone.
  (O telefonda çene çalarken/muhabbet ederken bütün ağır/zor işi ben yaptım.)

* Why does everyone else get the interesting work while I have to do all the donkey work?
  (Neden bütün angarya işleri ben yaparken, başkaları/diğerleri enterasan/ilgi çekici işleri yapıyor/alıyor?)

* The real donkey work was actually done by those guys.
  (İşin asıl ağır ve sıkıcı kısmını doğrusu bu adamlar yaptı.)
  (Asıl ağır ve zahmetli iş esasen bu adamlarca yapıldı.)


* Why do I have to do all the donkey work while you get to do the interesting stuff?
  (Neden ilginç işlerin yapılmasını sen alırken/üstlenirken bütün ağır ve sıkıcı işleri ben yapmak zorundayım?)

* Charlie doesn't like getting too tired so he gets his assistant to do all the donkey work.
  (Charlie çok yorulmayı sevmediği/istemediği için bütün zor işleri asistanına/yardımcısına yaptırıyor.)

* Why should I do all the donkey work while you sit around doing nothing?
  (Neden sen hiçbir şey yapmadan/boş boş oturup dururken bütün ağır ve sıkıcı işleri benim yapmam gerekiyor/bütün angarya işler bana kalıyor?)

* It's not fair, I do all the donkey work and you sit around doing nothing.
  (Bu hiç adil değil/haksızlık bu, bütün ağır işi ben yapıyorum, sen boş boş oturuyorsun.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder