1 Ekim 2014 Çarşamba

Şarkı Şarkı Şakır Şakır İngilizce 5

Learning English With Songs

It's a Heartache / Bonnie Tyler



It's a heartache
(Bu bir gönül yarası/aşk acısı)
Nothing but a heartache
(bu gönül yarasından başka birşey değil)
Hits you when it's too late
(İş işten geçtiğinde kafana dank ediyor/anlıyorsun/farkına varıyorsun)
(aklın başına geldiğinde artık iş işten geçmiş oluyor)
Hits you when you're down
(işin bittiğinde/halin berbat olunca kafana dank ediyor/aklın başına geliyor/anlıyorsun/farkına varıyorsun)

It's a fool's game
(Aptalların oynadığı/aptalca bir oyun bu)(aptalca bir oyun olduğunu anlıyorsun)
Nothing but a fool's game
(Aptalların oynadığı bir oyundan başka birşey değil)(aptalca bir oyundan başka birşey olmadığını anlıyorsun)
Standing in the cold rain
(Soğuk yağmurun altında dikilip duran/dikilmiş )
Feeling like a clown
(Bir palyaço gibi hissediyorsun)

It's a heartache
(Bu bir gönül yarası/aşk acısı)
Nothing but a heartache
(bu gönül yarasından başka birşey değil)
Love him till your arms break
(sen ona kolların kırılacak kadar bağlanırsın/sen onu çok ama çok seversin)
Then he lets you down
(O sonra seni yüzüstü bırakır/hüsrana uğratır)

It ain't right with love to share
(Aşkı paylaşman/aşk ilişkisinin tarafı olman doğru/adil değil)
When you find he doesn't care for you
(Onun seni sevmediğini anladığında/seni sevmediğinin farkına vardığında)
It ain't wise to need someone
(Birine ihtiyaç duymanın bir mantığı/gereği yok)(bir kimseyi çok istemek akıllıca değil)
As much as I depended on you
(benim sana bağlandığım/güvendiğim kadar çok)

It's a heartache
Nothing but a heartache
Hits you when it's too late
Hits you when you're down

It's a fool's game
Nothing but a fool's game
Standing in the cold rain
Feeling like a clown

It ain't right with love to share
When you find he doesn't care for you
It ain't wise to need someone
As much as I depended on you

Oh, it's a heartache
Nothing but a heartache
Love him till your arms break
Then he lets you down

It's a fool's game
Standing in the cold rain
Feeling like a clown
It's a heartache
Love him till your arms break
Then he lets you down
It's a fool's game
Standing in the cold rain... 
---------- -----
* hit someone
= sonunda anlamak/farkına varmak/çakmak, kafasına dank etmek, aklı başına gelmek, birden aklına gelmek/düşünmek

- It hit me.
  (kafama dank etti, aklım başıma geldi, birden aklıma geldi)
- It hit me later that she was a teacher, not a student.
  (Onun öğrenci değil, öğretmen olduğunu daha sonra anladım/çaktım.)
- It hit her that I wanted to settle down here.
  (Sonunda buraya yerleşmek istediğimi/yerleşmek niyetim olduğunu anladı)
- I wondered all day long how to solve this problem and it suddenly hit me...I had to talk to Marry.
  (Bütün gün boyunca bu sorunu nasıl halledeceğim diye düşündüm, birden Marry ile konuşmam gerektiğim aklıma geldi.)
- I couldn’t figure out how to fix my bike, but then it hit me: I just needed to put oil on the chain.
  (Bisikletimi nasıl tamir edeceğimi bir türlü bulamıyordum, sonra birden zincirleri yağlamam gerektiği aklıma geldi.)
- I was going to go to California for vacation, but then it hit me: I should go to Mexico instead. I haven’t been there yet, and it’s very close to California.
  (Tatile California'ya gidecektim, fakat sonra birden düşündüm ki/aklıma geldi ki, California yerine Meksika'ya gitmeliyim. Oraya daha hiç gitmemiştim ve California'ya çok yakındı.)

* to let someone down
= bir kimseyi yüzüstü/yarı yolda bırakmak, hüsrana uğratmak, hayal kırıklığına uğratmak, yüzünü kara çıkarmak
- Don't let me down, boys!
  (beni hayal kırıklığına uğratmayın/yüzümü kara çıkartmayın çocuklar!)
- You're my partner and you can't let me down.
  (Sen benim ortağımsın, beni yarı yolda bırakamazsın.)
- You let me down again.
  (Beni yine/bir kez daha hayal kırıklığına uğrattın.)

* to care for someone
= manası ve cümle örnekleri için önceki şarkılarda geçen notlarımıza bakabilirsiniz.
tıklayınız to care for someone

* nothing but
= manası ve cümle örnekleri için önceki şarkılarda geçen notlarımıza bakabilirsiniz.
tıklayınız nothing but

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder