7 Temmuz 2015 Salı

İngilizce Deyimler ve İfadeler 102

go off (1)

= to sound (start ringing)
    to begin sound
    to activite, to start clanging/making noise

= (saat, alarm, telefon vb.) çalmak, çalmaya başlamak, devreye girmek
  ses çıkarmak, ötmek




* I woke up late because my alarm didn't go off.
  (Alarmım çalmadığı için geç uyandım/kalktım.)

* My phone always goes off when I'm in class.
  (Ben dersteyken/sınıftayken hep telefonum çalar/çalıyor.)

* What time will the alarm go off?
  (Alarm saat kaçta çalacak/alarmı saat kaça kurdun?)

* Tom set the alarm clock to go off 6:00 a.m.
  (Tom sabah altıda çalması için/çalmak üzere alarmlı saati kurdu/saatin alarmını ayarladı.)

* My alarm went off at 6am, waking me up.
  (Alarmım uyanmam/kalkmam için sabah altıda çaldı.)

* From the time my alarm clock goes off, I am beginning my workout.
  (Alarmım çaldığında/çaldığı andan itibaren, antremanıma başlıyorum.)

* When my alarm clock goes off, I always stop it in my sleep.
  (Alarmım çaldığında onu hep uykumda kapatıyorum/durduruyorum.)

* The alarm should go off automatically as soon as smoke is detected.
  (Dumanı hisseder hissetmez/farkettiği gibi alarm otomatik olarak çalmalıdır/alarmın otomatik olarak çalması gerekmektedir.)

* Didn't you hear your alarm clock going off this morning?
  (Bu sabah alarmının çalmasını/çaldığını duymadın mı?)

* I can hear a phone going off. Can you hear it?
  (Sanki bir telefon çalıyor. Sen de duyuyor musun?)

* I was just lying in bed waiting for the alarm to go off.
  (Alarmın çalmasını beklerken yatakta öylece/öylesine yatıyordum/uzanmıştım.)

* All of a sudden, the fire alarm went off.
  (Birdenbire/aniden yangın alarmı çalmaya başladı.)

* Your alarm is going off. Can you silence it, please?
  (Alarmın çalıyor. Lütfen kapatabilir misin/susturabilir misin/durdurabilir misin?)

* I overslept because my alarm didn't go off.
  (Alarmım çalmadığı için uyuyakalmışım.)

* Our fire alarm sometimes goes off when my mother is cooking something in the kitchen.
  (Yangın alarmımız annem mutfakta yemek/birşeyler pişiriyorken bazen/arasıra çalıyor/çalar.)

* His car alarm is always going off by mistake.
  (Arabasının alarmı hep yanlışlıkla çalıyor.)

* I got a real shock when the fire alarm went off.
  (Yangın alarmı çaldığında gerçekten de bir şok yaşadım/çok korktum.)

* The thieves ran away when the alarm went off.
  (Alarm çalınca hırsızlar kaçtı/kaçmış.)

* I've set the alarm clock to go off at 7 am.
  (Alarmı saat yedide çalmaya kurdum/ayarladım.)

* Take the chicken out of the oven when the timer goes off.
  (Zamanlayıcı/zaman ayarı çaldığında tavuğu fırından çıkarın.)

* His car alarm goes off every time it rains.
  (Ne zaman yağmur yağsa arabasının alarmı devreye giriyor/çalıyor/çalmaya başlıyor.)

* A buzzer goes off if the door has been left open.
  (Kapı açık bırakılırsa/kalırsa sesli ikaz çalar/çalacaktır.)

* I don't always wake up when my alarm goes off.
  (Alarmım çaldığında her zaman uyanmam/uyanmıyorum/kalkmam/kalkmıyorum.)

* The fire alarm went off because someone was smoking in the toilets.
  (Birisi tuvalette sigara içtiği için yangın alarmı çaldı/çalmış/devreye girmiş.)

* Just after he spotted the first plane on the horizon, sirens started to go off around the city.
  (Görevlinin ilk uçağı ufukta fark etmesinin/görmesinin hemen ardından tüm şehirde sirenler çalmaya başladı.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder