23 Eylül 2014 Salı

İngilizce Deyimler ve İfadeler 14

English Expressions & Phrases

can't take it anymore

= can not endure it any longer, can not suffer it anymore

= daha fazla/artık dayanamamak/katlanamamak/tahammül edememek

I can't take it/this anymore

= exclamation used by those caught up in something unbearable.
  I can't bear
  I have had enough
  I have reached the limit of my patience/tolerance
  I can't tolerate it anymore
  I'm not going to put up with it any longer

= Buna daha fazla katlanamayacağım, dayanamayacağım artık, dayanamıyorum/katlanamıyorum artık, bunu kaldıramıyorum artık, bunu daha fazla kaldıramayacağım,
  canıma tak etti artık
  daha fazla duramayacağım/sabredemeyeceğim


* I’m mad as hell and I can’t take it anymore!
 (Çok sinirliyim/sinirlendim, artık dayanamıyorum.)

* I'm not going to take it anymore. I've had enough of your insults. I quit!
  (Daha fazla dayanamayacağım. Hakaretlerinden bıktım/usandım. İstifa ediyorum/ayrılıyorum.)

* After three hours of listening to the chemistry teacher's lecture on the nature of farts, a student cried out, "I can't take it anymore!"
  (Kimya hocasının yellenmenin niteliği hakkındaki/konulu konferansını üç saat dinledikten sonra bir öğrenci çığlığı bastı: "Daha fazla dayanamayacağım")

* I decided that I could not take it anymore, so I decided to confront him with the situation but he had fallen asleep.
  (Buna/bu duruma daha fazla katlanamayacağımı/dayanamayacağımı anladım ve ona durumu/meseleyi anlatmaya karar verdim ama o uyuya kalmıştı.)

***
I can't take it anymore ifadesiyle ilgili aşağıdaki linklerden faydalanabilirsiniz.
link1
link2

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder