31 Aralık 2014 Çarşamba

İngilizce Deyimler ve İfadeler 45

English Expressions & Phrases

I'll bite

= I'll ask the question you want me to ask
    Okay, I will listen to your joke or play your little guessing game;
    Okay, I will answer your question;
    I'll listen to what you have to say;

= söyle bakalım neymiş? neymiş bakalım?
    pekala/tamam soruyorum/sordum işte



* A: I just heard the juiciest piece of gossip!
  (Müthiş/çok enterasan bir dedikodu duydum.)
  B: OK, I'll bite. What is it?
  (Peki söyle bakalım. Neymiş o?)

* A: I heard something interesting about John.
  (John'la ilgili enterasan birşey duydum.)
  B: Okay, I'll bite. What'd you hear?
  (Tamam söyle neymiş bakalım. Ne duydun?)
  A: I heard that Helen and him are getting divorced.
  (Duyduğuma göre Helen ve o boşanıyorlarmış.)

* John: Did you hear the joke about the used car salesman?
  (İkinci el araba satıcısıyla ilgili fıkrayı duymuş muydun/biliyor musun?)
  Jane: No, I'll bite.
  (Hayır, neymiş bakalım söyle/anlat.)

* A: I'll bet you'll never guess what my husband got me for my birthday!
  (Bahse varım ki/iddiaya girerim ki doğum günüm için kocamın bana ne aldığını/aldığı şeyi asla tahmin edemezsin.)
  B: A mink coat?
  (Vizon manto/kürk mü?)
  A: No, something more special than that!
  (Hayır, ondan daha özel birşey!)
  B: A new car?
  (Yeni bir araba mı?)
  A: No, no -- something really exciting!
  (Hayır, hayır/değil, değil, çok ilginç/enterasan birşey!)
  B: Okay, I'll bite -- what did he get you?
  (Tamam, söyle bakalım neymiş, sana ne aldı?)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder