11 Aralık 2014 Perşembe

İngilizce Deyimler ve İfadeler 40

English Expressions & Phrases

give (someone) a ride (to somewhere)

= to provide transportation for someone
    to take someone somewhere in your car
    to give a lift

= (bir kimseyi araba vb ile) götürmek, (bir kimseyi araba vb ile) bir yere bırakmak
    bir kimseyi gideceği yere götürmek/gideceği yere kadar bırakmak
    bir kimseyi arabasına almak
    (arabayla vb) gezdirmek



* I'll give you a ride to the airport.
  (Seni havaalanına ben bırakacağım/bırakırım/götüreceğim/götürürüm.)

* Will you give me a ride to the town?
  (Beni kasabaya/şehre kadar götürür müsünüz/bırakır mısınız?)

* I've got to get into town. Can you give me a ride?
  (Kasabaya/şehre gitmem lazım. beni bırakabilir misin/götürebilir misin?)

* I've got to go to the train station. Can you give me a ride?
  (Tren istasyonuna gitmem gerekiyor/lazım. beni götürebilir misin/bırakabilir misin?)

* Can you give me a ride to work tomorrow? My car is being repaired.
  (Yarın beni işe sen götürebilir misin/bırakabilir misin? Arabam tamirde.)

* It's too late to walk home. Let me give you a ride.
  (Eve yürüyerek gitmek için çok geç bir vakit/bu saatte/vakitte eve yürüyerek gitme, seni ben bırakayım/götüreyim.)

* Would you like me to give you a ride home?
  (Seni evine bırakmamı/götürmemi ister misin?)

* I will give you a ride. Anyway, you are on my way.
  (Seni gideceğin yere bırakırım/götürürüm. Zaten oradan geçiyorum/yolumun üzeri.)

* She gave me a ride home last night.
  (Dün gece beni eve o bıraktı.)

* Could you give me a ride?
  (Beni bırakabilir misin?)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder