15 Aralık 2014 Pazartesi

İngilizce Ders 11

Eslfast Audio Listening
Weather
(2)
Dersimizin listening/dinleme parçasına bu linkten ulaşabilirsiniz.

Metni okumadan önce beş defa dinleyin. Metni kabataslak okuyup konu hakkında fikir sahibi olduktan sonra beş defa daha dinleyin. Metni İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çift yönlü kelime, sıfat-isim tamlaması ve edat takımlarının manalarını çıkararak okuyun. Cümle tercümelerini yapın. En son beş defa daha dinleyin.


DERSİN ÇÖZÜMÜ


Weather
(hava)

1
A: It's such a nice day.
Ne güzel bir gün/ Çok güzel bir hava var/Hava çok güzel
B: Yes, it is.
Evet öyle.
A: It looks like it may rain soon.
Hava yağmur yağacakmış gibi duruyor/görünüşe bakılırsa yağmur yağdı yağacak/yağmurun eli kulağında/her an yağmur yağabilir.
B: Yes, and I hope that it does.
Evet, umarım/inşallah yağar.
A: Why is that?
sebebi ne/Neden ki/Niye ki?
B: I really love how rain clears the air.
Yağmurun havayı temizlemesine bayılıyorum/temizlemesi hoşuma gidiyor.
A: Me too. It always smells so fresh after it rains.
Ben de/benim de. Yağmur yağdıktan sonra/yağmurun ardından/peşine  hava her zaman taptaze kokuyor.
B: Yes, but I love the night air after it rains.
Evet, ama benim yağmurdan sonraki gece havası çok hoşuma gidiyor.
A: Really? Why is it?
Öyle mi? neden/sebebi ne?
B: Because you can see the stars perfectly.
Çünkü yıldızları çok açık bir şekilde görebiliyorsun.
A: I really hope it rains today.
Bugün yağmur yağmasını çok isterim/umarım bugün yağmur yağar.
B: Yeah, me too.
Evet, ben de/bence de.

2
A: Isn't it a nice day?
Güzel bir gün, değil mi?
B: It really is.
Evet gerçekten de öyle.
A: It seems that it may rain today.
Bugün yağmur yağabilir gibi görünüyor.
B: Hopefully it will.
Yağar/yağsın inşallah.
A: How come?
Neden/niçin/niye ki?
B: I like how clear the sky gets after it rains.
Yağmur yağdıktan sonra gökyüzünün berraklaşmasını/berrak halini seviyorum.
A: I feel the same way. It smells so good after it rains.
Ben de senin gibi düşünüyorum/hiisediyorum. Yağmurdan sonra hava çok hoş kokuyor.
B: I especially love the night air when it rains.
Ben bilhassa yağmur yağdığı zaman gece havasına bayılırım.
A: Really? Why?
Öyle mi? Niye?
B: The stars look so much closer after it rains.
Yağmurun ardından yıldızlar daha yakın/açık/net görünüyorlar.
A: I really want it to rain today.
Bugün yağmur yağmasını çok isterim.
B: Yeah, so do I.
Evet, ben de.

3
A: Don't you think it's nice out?
Sence de dışarısı/hava güzel değil mi?
B: Yes, I think so too.
Evet, bence de öyle (güzel).
A: I think that it's going to rain.
Sanırım yağmur yağacak.
B: I hope that it does rain.
Umarım yağmur yağar.
A: You like the rain?
Yağmuru seviyor musun/seviyorsun ha?
B: The sky looks so clean after it rains. I love it.
Yağmurdan sonra gökyüzü çok berrak görünüyor. Buna bayılıyorum.
A: I understand. Rain does make it smell cleaner.
Anlıyorum/anladım. Yağmur havanın daha temiz/ferah kokmasını sağlıyor.
B: I love most how it is at night after it rains.
En çok da yağmur yağdıktan sonraki gece havasını seviyorum.
A: How come?
Niye ki/neden?
B: You can see the stars so much more clearly after it rains.
Yağmurdan sonra yıldızları çok daha açık/net görebiliyorsun.
A: I would love for it to rain today.
Bugün yağmur yağmasını çok isterdim.
B: I would too.
Ben de (isterdim).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder