25 Aralık 2014 Perşembe

İngilizce Ders 16

Eslfast Audio Listening
Expressing joy at someone’s success



Dersimizin listening/dinleme parçasına bu linkten ulaşabilirsiniz.

Metni okumadan önce beş defa dinleyin. Metni kabataslak okuyup konu hakkında fikir sahibi olduktan sonra beş defa daha dinleyin. Metni İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çift yönlü kelime, sıfat-isim tamlaması ve edat takımlarının manalarını çıkararak okuyun. Cümle tercümelerini yapın. En son beş defa daha dinleyin.


DERSİN ÇÖZÜMÜ


Expressing joy at someone’s success
Bir kimsenin başarısından duyulan sevinci/memnuniyeti ifade etme/gösterme

1
A: Did you hear the good news?
İyi/güzel haberleri duydun mu?
B: No, I haven't.
Hayır (duymadım).
A: I got a promotion at my job.
İşimde terfi aldım/yükseldim.
B: Did you really?
Gerçekten mi/ciddi misin?
A: Seriously, I am so excited.
Gerçekten/ciddiyim, çok heyecanlıyım/içim kıpır kıpır.
B: Well, congratulations.
Tebrikler/tebrik ederim.
A: Thank you.
teşekkürler
B: I'm so happy for you.
Senin adına çok sevindim/mutlu oldum.
A: Really?
Sahi mi?
B: Yes. You really deserved this.
Evet. Bunu gerçekten hakettin/bu gerçekten de senin hakkındı/hakkın olan birşeydi.
A: You think so?
Öyle mi düşünüyorsun?
B: Yes. Good for you.
Evet. Aferin sana/tebrikler/çok sevindim.

2
A: Have you heard my good news?
Güzel haberlerimi duydun mu/aldın mı?
B: You haven't told me anything yet.
Bana henüz birşey söylemedin/anlatmadın.
A: I got a promotion at work earlier this week.
Bu hafta başında işyerinde/işimde yükseldim/terfi aldım.
B: Is that right?
Doğru mu/öyle mi?
A: It's the truth. I am really happy.
doğru/Doğru duydun. Çok mutluyum/sevinçliyim.
B: Congratulations on your promotion.
Terfini kutlarım/terfin için tebrikler.
A: Thank you very much.
Çok teşekküler
B: I am really excited for you.
Senin adına çok heyecanlandım.
A: Are you really?
Ciddi misin/gerçekten mi?
B: I'm serious. You deserved this promotion.
Ciddiyim/ciddi söylüyorum. Bu terfiyi hakettin/bu terfi senin hakkındı.
A: Is that what you really think?
Gerçekten böyle/öyle mi düşünüyorsun?
B: Yes, I do.
Evet (öyle düşünüyorum).

3
A: I haven't told you what happened yet, have I?
Ben sana ne olduğunu henüz söylemedim/anlatmadım, değil mi?
B: I haven't heard anything.
Birşeyden haberim yok/bana kimse birşey söylemedi.
A: My boss offered me a promotion, and I took it.
Patronum bana terfi teklif etti, ben de Kabul ettim.
B: Are you serious?
Gerçekten mi/ciddi misin?
A: Yes, I am really excited.
Evet, çok heyecanlıyım/içim kıpır kıpır.
B: That's great. Congratulations.
Harika/ne güzel. Tebrikler/tebrik ederim.
A: I appreciate that.
Teşekkürler.
B: You have no idea how happy I am for you.
Senin adına ne kadar sevindim/mutlu oldum/sevindiğimi/mutlu olduğumu bilemezsin.
A: For real?
Harbi mi/gerçekten mi?
B: I believe you were the best choice for that promotion. I really do.
İnanıyorum ki bu terfi/pozisyon/makam için en iyi/doğru seçenek sendin. Buna gerçekten inanıyorum/bunu inanarak/gönülden söylüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder