30 Aralık 2014 Salı

İngilizce Ders 17

Eslfast Audio Listening
Complimenting someone’s clothes



Dersimizin listening/dinleme parçasına bu linkten ulaşabilirsiniz.

Metni okumadan önce beş defa dinleyin. Metni kabataslak okuyup konu hakkında fikir sahibi olduktan sonra beş defa daha dinleyin. Metni İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çift yönlü kelime, sıfat-isim tamlaması ve edat takımlarının manalarını çıkararak okuyun. Cümle tercümelerini yapın. En son beş defa daha dinleyin.


DERSİN ÇÖZÜMÜ

Complimenting someone’s clothes
(kıyafetiyle ilgili bir kimseye iltifatta bulunmak)

1
A: You look really nice today.
Bugün çok hoş görünüyorsun.
B: Thank you. I just got this outfit the other day.
Teşekkürler. Bu kıyafeti daha geçen gün aldım.
A: Really, where did you get it?
Öyle mi, nereden aldın?
B: I got it from Macy's.
Macy’s den aldım.
A: It's really nice.
Çok güzel/hoş bir elbise.
B: Thanks again. You look nice today, too.
Tekrar teşekkürler. Sen de bugün güzel görünüyorsun.
A: Thank you. I just got these shoes today.
Teşekkürler. Bu ayakkabıları daha bugün aldım.
B: Really? What kind of shoes are they?
Öyle mi? Nasıl/ne tür ayakkabı bunlar/ayakkabıların markası ne?
A: These are called All Star Chuck Taylors.
Bunlara/bu ayakkabılara All Star Chuck Taylors deniliyor/diyorlar.
B: I really like those. How much did they cost?
Onları/o ayakkabıları çok beğeniyorum. Kaça aldın/sana ne kadara mal oldu?
A: They were about forty dollars.
Yaklaşık 40 dolar.
B: I think I'm going to go buy myself a pair.
Sanırım gidip kendime bir çift satın alacağım.

2
A: I absolutely love what you're wearing today.
bugünkü kıyafetine/giysine tek kelimeyle bayıldım.
B: You do? I just bought this outfit a couple days ago.
Öyle mi? Bu elbiseyi daha bir iki gün önce aldım.
A: Seriously, it looks really nice on you. Where did you buy it from?
Öyle mi, sana çok yakışmış/güzel olmuş. Nereden aldın?
B: I bought it from the Macy's at the Santa Anita mall.
Santa Anita alışveriş merkezindeki Macy’s den aldım.
A: I really like that outfit.
Bu elbise çok hoşuma gitti/bu kıyafeti çok beğendim.
B: Thanks. I think you look nice today, too.
Teşekkürler. Bence sen de bugün hoş/güzel görünüyorsun.
A: Thank you. I just bought these new shoes earlier today.
Teşekkürler. Bu yeni ayakkabıları daha bu sabah aldım.
B: Those are nice. What are they?
Güzelmiş/güzel ayakkabı. Onlar nedir/markası ne?
A: These are some Chucks.
Chucks.
B: Those are great. How much were they?
Onlar/o marka ayakkabılar çok güzeldir. Ne kadardılar/kaç paraydılar?
A: I got them for forty.
40 (dolar) verdim/40 dolara aldım.
B: I think I might go and find me my own pair of Chucks.
Düşünüyorum da ben de gidip kendim için bir çift Chuck bulabilirim/alabilirim.

3
A: I think that you look very cute today.
Bence bugün çok güzel görünüyorsun.
B: Is that right? This is a brand new outfit.
Öyle mi/gerçekten mi? Bu yepyeni bir elbise/bu elbiseyi yeni aldım.
A: What store did you get it from?
Hangi mağazadan aldın?
B: I went to Macy's and picked it out.
Macy’s e gittiğimde gördüm/buldum.
A: I love your outfit right now.
Kıyafetini görmemle hoşuma gitmesi/beğenmem bir oldu.
B: Well, I think you look nice today too.
Bence sen de bugün hoş görünüyorsun.
A: Thanks. I found these new shoes earlier at the store.
Teşekkürler. Bu yeni ayakkabıları bu sabah mağazada gördüm/ayakkabılara rast geldim.
B: I think that those are some really nice shoes. What kind are they?
Bence bunlar güzel ayakkabılar. Markası ne?
A: These are Chucks.
Chucks.
B: Your shoes look really nice. How much did you get them for?
Ayakkabıların çok güzel duruyor. Ne kadar verdin/ödedin/ne kadara aldın?
A: They only cost me about forty dollars.
Bana yaklaşık kırk dolara mal oldular.
B: I'm going to go get a pair for myself.
Gidip kendime bir çift alacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder