5 Ağustos 2015 Çarşamba

İngilizce Deyimler ve İfadeler 131

Big deal.

= Used to say that something is not as important as it seems to be.
    Used ironically to indicate that something is unimportant or unimpressive.
    So what? Who cares?

= küçümseme ifadesi, hıh
    aman ne önemli, aman ne de büyük başarı, sanki büyük bir marifet
    büyük marifet, çok etkilendim pöh, o da bir şey mi
    ne olmuş yani, ne olacak ki, eee ne olmuş, ne fark eder
    bana ne, çok da tın, çok da umurumdaydı, kimin umurunda ki



* So she got a part in the school play? Big deal!
  (Demek ona okul gösterisinde/müsameresinde rol verdiler ha? Aman ne de büyük başarı!)

* So you're the mayor's cousin—big deal!
  (Demek belediye başkanının kuzenisin, çok etkilendim/aman ne önemli.)

* It's just a game. If you lose, big deal.
  (Bu sadece bir oyun. Kaybedersen/kazanamazsan, çok da tın/ne olur yani!)

* He can run a mile in 15 minutes? Big deal! Some people can do it in four.
  (Bir mili on beş dakikada mı koşabiliyormuş? Aman ne büyük başarı/Ne olmuş yani! O mesafeyi dört dakikada koşabilenler var.)

* So you gained a few pounds. Big deal!
  (Demek bir iki kilo aldın ha. Sanki büyük bir marifet!)

* A: I ran five miles this morning.
  (Bu sabah beş mil koştum)
  B: Big deal! I ran ten.
  (O da bir şey mi! Ben on mil koştum.)

* A: She's going to be angry.
  (Sinirlenecek/kızacak.)
  B: Big deal.
  (Ne olacak ki/ne fark eder ki/Çok da tın!)

* A: You broke it!.
  (Kırdın işte/Sen kırdın!)
  B: Big deal.
  (Çok da tın/çok da umurumdaydı/bana ne!)

* A: Did you hear that Jeremy got the job at TechCorp? Apparently he's making $200,000 a year.
  (Jeremy, TechCorp şirketinde işe girmiş duydun mu? Galiba bir yılda iki yüz bin dolar kazanıyormuş.)
  (Jeremy'nin TechCorp şirketinde işe girdiğinden haberin var mıydı? Yıllık kazancı iki yüz bin dolarmıymış ne.)
  B: Big deal. He only got that job because his uncle is vice-president of the company.
  (Hıh/Aman ne büyük marifet! Şirketin başkan yardımcısı amcası olduğu için gireceği tek iş oydu.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder