1 Ağustos 2015 Cumartesi

İngilizce Deyimler ve İfadeler 125

Make yourself at home.

= say this to welcome a visitor to your home
    sit down, get comfortable and relax
    Please make yourself comfortable in my home.
= rahatınıza bakın, keyfine bak
    kendi evinizdeymiş gibi davranın/hareket edin/hissedin
    kendini evinde farz et
    benim evin senin evin demek



* A: Hi! Please come on in – make yourselves at home.
(Merhaba! Lütfen içeri gel/buyur, kendi evindeymişsin gibi hareket et.)
B: Thank you! You have a lovely apartment.
(Teşekkürler! Çok hoş/şirin bir dairen/evin varmış/Dairene/evine bayıldım.)
* When we arrived at my apartment, I showed my guests the sofa and said, "Make yourself at home."
(Evime/daireme vardığımızda, konuklarıma kanepeyi gösterip rahatlarına bakmalarını söyledim.)
* I said "Make yourself at home" after inviting my friends inside.
(Arkadaşlarımı içeriye buyur ettikten sonra rahatlarına bakmalarını/kendi evlerindeymiş gibi davranmalarını söyledim.)
* A: Please come in and make yourself at home.
(Lütfen içeri gir ve kendini evinde farzet.)
B: Thank you. I'd like to.
(Teşekkürler. Memnuniyetle/Harika/ne güzel.)
* A: I hope I'm not too early.
(Umarım çok erken gelmemişimdir.)
B: Not at all. Come in and make yourself at home. I've got a few little things to do.
(Hiç de bile. Gir/gel içeri ve kendi evindeymişsin gibi rahat ol. Benim az bir işim var.)
A: Nice place you've got here.
(Evin güzelmiş/evini beğendim.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder