5 Mart 2015 Perşembe

İngilizce Ders 40

Eslfast Audio Listening
College Life

Finding a classroom
Dersimizin listening/dinleme parçasına bu linkten ulaşabilirsiniz.

Metni okumadan önce beş defa dinleyin. Metni kabataslak okuyup konu hakkında fikir sahibi olduktan sonra beş defa daha dinleyin. Metni İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çift yönlü kelime, sıfat-isim tamlaması ve edat takımlarının manalarını çıkararak okuyun. Cümle tercümelerini yapın. En son beş defa daha dinleyin.


DERSİN ÇÖZÜMÜ



Finding a classroom
(sınıfı bulma)

1
A: Could you help me?
(Bana yardım eder/edebilir misiniz/yardımcı olabilir misiniz/olur musunuz/bir bakar mısınız?)
B: What do you need?
(Neye ihtiyacınız var/ne istiyorsunuz/buyurun ne vardı?)
A: I can't seem to find my class.
(Öyle görünüyor/geliyor ki sınıfımı bulamayacağım/sanırım sınıfımı bulamayacağım/sınıfımı bulamıyorum/sınıfımı bulmakta zorlanıyorum.)
B: What building is it in?
(Hangi binada/blokta?)
A: It's in the C building.
(C binasında/blokta.)
B: Oh, I know exactly where that is.
(Tam yerini biliyorum/nerede olduğunu/yerini iyi biliyorum.)
A: Do you think you can tell me where it is?
(Nerede olduğunu/yerini bana söyleyebilir misiniz?)
B: Sure, what room number is it?
(Tabi, numarası ne/kaç?)
A: It's room number 261.
(Numarası 261/261 numaralı oda/sınıf.)
B: I have a class around there right now.
(-benim de- şimdi o tarafta/oranın yakınında bir dersim var.)
A: Could you show me where it is?
(Bana yerini/nerede olduğunu gösterebilir misiniz?)
B: No problem, come on.
(Hay hay/olur/tabi, haydi.)

2
A: Excuse me, I need your assistance.
(Afedersiniz, yardımınıza ihtiyacım var/yardımcı olabilir misiniz/bir bakabilir misiniz?)
B: Sure, what's up?
(Tabi, -buyrun- ne vardı/ne oldu?)
A: I have no idea where my class is.
(Sınıfımın yerini/nerede olduğunu bilmiyorum/bulamıyorum.)
B: Tell me which building it's in.
(Hangi binada/blokta olduğunu söyler misiniz/hangi binada/blokta?)
A: My class is in the C building.
(Sınıfım C binasında/blokta.)
B: I know where the C building is.
(C binasının/bloğun yerini/nerede olduğunu biliyorum.)
A: Do you mind telling me where it is?
(Yerini/nerede olduğunu söyleyebilir misiniz?)
B: Of course, which room number is it?
(Tabi, odanın/sınıfın numarası kaç/ne?)
A: Number 261.
(numarası 261)
B: I actually have a class right around there.
(Aslında benim de tam orada bir dersim var.)
A: Can you please show me?
(Bir zahmet/lütfen gösterebilir misiniz?)
B: I can do that.
(olur/gösteririm.)

3
A: Do you mind helping me?
(yardım eder/edebilir misiniz/yardımcı olabilir misiniz/olur musunuz? Bir bakar mısınız/bakabilir misiniz lütfen?)
B: What can I help you with?
(Nasıl yardımcı olabilirim/nasıl yardım edebilirim/buyrun ne vardı?)
A: I'm not sure how to find my next class.
(Sanırım sınıfımı bulamayacağım/sınıfımı bulmakta zorlanıyorum.)
B: Do you know what building that it's in?
(Hangi binada/blokta olduğunu biliyor musunuz?)
A: The C building, I think.
(Sanırım/yanılmıyorsam C binası/blok.)
B: Well, that's not far away.
(Uzak değil/buraya yakın.)
A: Could you point me in that direction?
(Yönünü/yerini gösterebilir/söyleyebilir/tarif edebilir misiniz?)
B: Do you know what the room number is?
(Sınıfın numarasını biliyor musunuz?)
A: It's C261.
(Numarası C261)
B: My next class is around there.
(Önümüzdeki/şimdiki dersim o tarafta/civarda/oranın yakınında.)
A: Can you show it to me?
(Bana gösterebilir misiniz?)
B: Sure, let's go.
(Tabi, hadi gidelim.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder